In een groot aantal landen, waarbij de USA de grootste markt was, waren de standaard bumpers niet veilig genoeg, speciaal voor deze exportmarkten werden de Europese bumpers vervangen door een verstevigde uitvoering. Dit waren dezelfde bumpers qua vorm maar nu met hoge bumperrozetten met daaraan en/of daartussen verstevigingsbuizen.
Deze verstevigingsbuizen zitten aan de bumper vastgezet met een boutverbinding, om ervoor te zorgen dat de verstevigingsdelen de bumper niet kan beschadigen zitten er tussen deze delen rubbers gemonteerd.
Ook aan dit kleine detail kun je zien dat de Karmann Ghia de VW Kever moest overtreffen, de Kever had gelijke exportbumpers maar geen beschermend rubber tussen deze delen.
Mochten deze rubbers bij jouw Karmann Ghia niet aanwezig zijn, of ze zijn door de jaren heen verteerd, wordt het tijd hier verandering in te brengen. Doe je het niet voor de bescherming van staal op staal dan wel voor de originaliteit.
Nuttige informatie uit Paruzzi magazine en van ons YouTube kanaal :
Kijk voor nog meer technische artikelen op de pagina Paruzzi Magazine